سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنگام خرید ریمل باید از چه ریمل هایی صرف نظر کنیم؟

ریمل که به اسم ماسکارا یا سرمه هم شناخته می شود، یک وسیله‌ آرایشی برای تیره کردن، حجیم و بلند کردن مژه‌ها است. ریمل به سه حالت مایع، جامد و کرم در بازار موجود است. به علاوه این محصول پرطرفدار در رنگ ‌های مختلفی ساخته شده و به وسیله یک برس کوچک استفاده می ‌شود.

خرید ریمل و استفاده از آن علاوه بر زیبایی که به چشم ها می دهد، سلامت چشم را نیز تضمین می ‌کند. تقریباً می ‌توان گفت هیچ خانمی نیست که در کیف آرایشی خود، ریمل نداشته باشد. پس لازم است در انتخاب و خرید ریمل که انقدر برایتان مهم است دقت زیادی به خرج دهید. با توجه به اینکه نوع مژه ها متفاوت است، برس های مختلفی هم طراحی شده که تنوع در این برس ها در نهایت منجر به تولید انواع ریمل مثل حجم دهنده، بلند کننده و انواع دیگر شده است.

خرید ریمل

مضرات استفاده از ریمل در کوتاه مدت

ریمل دارای رنگدانه های تیره‌ای است که مژه‌ ها را مشکی و جذاب می‌ کند. سازندگان معتبر و معروف لوازم آرایشی در سرتاسر دنیا تمام تلاششان را می‌ کنند تا در ساخت رنگدانه های ریمل از مواد طبیعی و تست شده استفاده کنند. این مواد از آنجایی که کاملا ارگانیک هستند، در بسیاری مواقع هیچ ضرری برای سلامت چشم نداشته و می توانید روزانه با خیال راحت از آنها استفاده کنید. 

اما متاسفانه به دلیل استقبال زیاد خانم ‌ها از خرید ریمل و داغ شدن بازار آن به خصوص در ایران، باعث شده یکسری افراد سودجو فقط برای منافع خودشان دست به تولید ریمل بی ‌کیفیت بزنند. کاملا واضح است که مصرف این مدل ریمل ها جه مشکلاتی برای فرد به وجود می آورد. استفاده‌ روزانه از این ریمل ها یا سهل انگاری برخی افراد در استفاده درست از آن، آسیب ‌های کوتاه مدتی در پی خواهد داشت.

عفونت‌ چشم

ریمل هم مانند لوازم آرایشی دیگر تاریخ انقضا دارد که باید هنگام خرید ریمل به آن توجه کنید. اما متاسفانه بارها در اطراف خود دیده ایم که افراد زیادی بدون توجه به این تاریخ و تا زمانی که محتوی ریمل تمام نشده از آن استفاده می کنند. این در حالی است که به محض باز شدن درپوش محصولات آرایشی، هوا وارد آنها شده و ترکیب اکسیژن با مواد تشکیل دهنده، باعث اکسیده شدن مواد و ایجاد حساسیت می ‌شود.

ریمل

 

سفت شدن مژه ها

به همان اندازه که خرید و استفاده از یک ریمل مرغوب، مهم است،‌ پاک کردن اصولی و کامل آن نیز اهمیت فوق‌ العاده‌ای دارد. اما باید اعتراف کرد که گاهی اوقات افراد تا حدی خسته هستند که آرایش را کاملاً پاک نمی ‌کنند. نتیجه آن باقی ماندن ریمل در طول شب روی مژه ها و سفت شدن آن  می باشد.  پس توصیه می شود ضمن انتخاب بهترین ریمل، قبل از خواب حتماً با شوینده مخصوص آرایش چشم آن را کاملاً از روی مژه ها پاک کنید.

خشکی مژه 

یکسری از ریمل ها که به اسم ریمل های ضد آب شناخته می شوند، در برابر آب و عرق مقاوم بوده و به ‌راحتی از روی مژه‌ ها پاک نمی‌ شود. ترکیبات این ریمل ها باعث خشکی بیش از حد مژه ها و ریختن آن‌ها می‌ شود. پس در مصرف آن احتیاط بیشتری کنید. ضمناً برای جلوگیری از خشک شدن مژه ها می توانید از کرم آبرسان دور چشم یا روغن زیتون کمک بگیرید.

 

از آنجا که ریمل با چشم و اطراف آن سر و کار دارد به همین دلیل باید به کیفیت و مرغوبیت آن بسیار توجه داشته باشید و از فروشگاه های معتبر و شناخته شده خرید خود را انجام دهید. چنانچه قصد خرید ریمل اصل و با کیفیت را دارید پیشنهاد می کنیم به وبسایت فروشگاه اینترنتی روبی سان که بزرگترین مرجع فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است مراجعه نمایید.