سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع رژ لب ها و ویژگی هریک از آنها

تاریخچه رژ لب 

استفاده از رژ لب دربین بانوانان بین النهرین که جز اولین افراد بودن و حدود 5000 سال پیش رواج داشته که برای ساخت رژلب از جواهرات نیمه گرانبها و خرد شده استفاده می کردند. از رژ لب برای زیبایی سازی سایر اندام ها و لب ها استفاده می شده است .

در زمان طلایی اسلام ابوالقاسم زهراوی یکی از متخصص های آرایش و زیبایی به شمار می رفت که در قالبی فشرده رژ لب های جامد و معطری ساخت که بعد از این اتفاق کلیسا مصرف رژ لب را ممنوع اعلام کرد و علت این مخالفت این بود که کشیش ها استفاده از رژ لب را تجسمی از تصویر شیطان می پنداشتند .اوایل قرن بیست تولید شدن رژ لب نسبت به دیگر لوازم آرایشی گسترش بیشتری داشت و با سرعت بیشتری تولید می شد.

برای ساخت رژ لب این روزها از مواد ارگانیک مانند: موم و روغن های کرچک و همچنین از سایر روغن های طبیعی استفاده می کنند .

طریقه زدن رژ لب 

بهتر است برای استفاده از رژ لب یک مداد همرنگ لبتان یا از رژ لب برای شروع کردن استفاده کنید به این صورت که خط بالایی لبتان را با مداد یا رژ لب پررنگ کنید و بعد از آن بامداد یا رژ لب خط پایینی لب را پر کنید برای اینکه لبتان حالتی یکنواخت پیدا کند خط بالایی لب را کمی به قسمت داخل گسترش بدهید . و در آخر جاهای خالی لب را بامداد همرنگ پر کنید .

انواع رژ لب  

  • رژ لب مات
  • رژ لب های مخملی
  • رژ لب های مایع
  • رژ لب شبرنگ
  • رژ لب براق 
  • رژ لب اکلیلی

خرید رژ لب

رژ لب مات
رژ لب های مات با دارا بودن مایعی که داخل آن وجود دارد بعد از استفاده خشک می شود و از آن رو که از نام آن پیداست رژلب های مات براق نیستند.

رژ لب مخملی

 این رژ لب ها کاملا مخملی بوده و باعث بزرگ تر شدن لب ها و برجسته شدن لب ها می شود و برای زنانی با لب های باریک مناسب است.

رژ لب های براق و مایع

این نوع رژ لب ها بیشتر در مجالس و عروسی ها کاربرد دارد.

رژ لب شبرنگ

 رژ لب های شبرنگ از نامشان پیداست که بیشتر برای چه زمانی مناسب هستند این رژ لب ها در تاریکی جلوه ویژه ای داشته و باعث جلب توجه می شود و بسیار چشمگیر می باشد.

رژ لب های اکلیلی

این نوع رژ لب ها به علت داشتن اکلیل زیاد باعث درخشش لب های شما می شود که ازاین رژلب بیشتر در مجلس عروسی ها استفاده می شود.

رژ لب

عوارض استفاده از رژ لب در خانم های باردار

به علت وجود سرب در رژ لب که با دارا بودن سرب عوارض آن مشکلات کلیوی و آسیب مغزی است وپس استفاده از رژلب می تواند به جنین آسیب بزند .از این رو استفاده از رژلب در این دوران به شما توصیه نمی شود .

به دیگر عوارض رژ لب با دارا بودن موادی مانند اکسید آهن و پلی اتیلن و سرب اشاره می توان کرد که این مواد باعث ایجاد سرطان سینه و خطر به وجود آمدن سرطان ریه می شود.

مواد تشکیل دهنده انواع رژ لب ها

  1. خوشبو کننده
  2. الکل
  3. رنگ
  4. سرب
  5. موم

روبی سان یکی از وب سایت هایی است که با مراجعه به آن می توانید رژ لب های با کیفیتی تهیه کرده و زیباتر شوید.